Podsumowanie września

10/03/2016


Witajcie w październiku :) Przychodzimy do Was z czytelniczym podsumowaniem minionego miesiąca. Dla mnie (Ewelina) wrzesień był bardzo zwariowany i często zdarzało się tak, że nie miałam czasu czytać. Mimo to udało mi się przeczytać 5 książek, co uważam za dość dobry wynik. Ponadto prawie każda z nich była naprawdę warta czasu jej poświęconego.

Ewelina:

I wciąż ją kocham - Nicholas Sparks
Drugie moje spotkanie z tym autorem, które niestety było gorsze od poprzedniego. Książka nie przypadła mi do gustu i dość ciężko było mi ją dokończyć. Powieść o miłości, zakochaniu, młodych ludziach. Zakończenie dość sielankowe, a jednocześnie smutne, o czym już pisałam w recenzji. Osobiście nie poleciałbym znajomym tej książki, ale wierni fani Sparksa z pewnością będą zadowoleni.
Ocena: 5/10

Złodziejka książek - Marcus Zusak
Niesamowita historia! Książka osadzona w czasach II wojny światowej. Opowiada przede wszystkim o niesamowitej dziewczynce - Liesel, o jej życiu w czasach wojny, o rodzinie i przyjaciołach. Narratorem powieści jest Śmierć, co czyni ją niezwykle ciekawą. Polecam.
Ocena: 8,5/10


INTYMNIE. Rozmowy nie tylko o miłości - Janusz Leon Wiśniewski, Zbigniew Izdebski
Książka w formie rozmowy między Panem Wiśniewskim oraz Panem Izdebskim. Traktująca o sferze seksualności, miłości, potrzeb. Przystępnie napisana, pełno w niej ciekawostek. Trochę w niej teorii i nauki, psychologii i statystyk. Sporo na temat życia seksualnego Polaków. Naprawdę ciekawa lektura.
Ocena: 8/10

Tajemnica mojej matki - Jenny L. Witterick
Kolejna książka poruszająca temat II wojny światowej. Jest niezwykle krótka, szybko się ją czyta i jest naprawdę pouczającą lekturą. Główną rolę odgrywa tutaj dorosła kobieta Franciszka, która wraz z córką udziela schronienia potrzebującym w czasie wojny. To krótka powieść będąca hołdem i pokłonem w stronę tych, którzy w tak okrutnych czasach pozostali ludźmi.
Ocena: 8/10

Dziesięć płytkich oddechów - K.A. Tucker
Książka, która dość przypadkowo wpadła w moje ręce. Sięgnęłam po nią w bibliotece i nie zawiodłam się. Powieść, która mówi o tym, jak ciężko jest nam przebaczyć i zacząć nowe życie. Nie będę się rozpisywać tutaj, bo mam zamiar niebawem udostępnić Wam jej recenzję. Mogę powiedzieć jedynie, że jest to pozycja, która wielu może przypaść do gustu.
Ocena: 7/10





Ilona:


Uparte Serce - Kalina Błażejowska
Na "pierwszy ogień" dorwałam się do upatrzonej wcześniej biografii Haliny Poświatowskiej. I jaka to była biografia! Braknie mi epitetów, aby wyrazić nad nią zachwyt, po prostu fenomenalna. Zdecydowanie polecam, jeżeli ktoś lubi biografie lub interesuje się twórczością Poświatowskiej. Książka trafiła do moich ulubionych.
Ocena: 10/10

Nieznajomy - Harlan Coben
Pierwsze rozczarowanie miesiąca, mój debiut z Cobenem, który okazał się niewypałem. Bohaterowie irytujący, fabuła niedopracowana. Męczyłam się z tą książką i jak najszybciej chciałam ją skończyć. Może kolejna powieść Cobena bardziej przypadnie mi do gustu.
Ocena: 4/10


Moje serce i inne czarne dziury - Jasmine Warga
Pochłonęłam tę książkę w jeden dzień, tak bardzo mi się podobała. Autorka porusza poważny wątek samobójstw wśród młodzieży, co nie jest dość popularnym tematem w tego typu powieściach. Ma bogatą wiedzę na ten temat, wszystko opisuje przystępnym językiem i przede wszystkim zmusza do refleksji i do szerszego spojrzenia na innych ludzi.
Ocena: 8/10

Me Before You - Jojo Moyes
Moja pierwsza książka przeczytana w całości po angielsku, to było wyzwanie! Ze strony na stronę czytało się coraz łatwiej i przyjemniej. Bardzo polubiłam tę powieść, chętnie czytam coś dotyczącego kontrowersyjnych tematów. Autorka poprzez różnych bohaterów wyrażała różne opinie na temat eutanazji, nie była jednostronna. Wartościowa książka, zdecydowanie warto po nią sięgnąć.
Ocena: 8/10


Mężczyźni bez kobiet - Haruki Murakami
I kolejne rozczarowanie, również mój debiut z Murakamim, na którego polowałam już ładnych parę miesięcy. Szczęśliwym trafem powstrzymałam się od zakupienia tej książki, a wypożyczyłam ją z biblioteki. Najgorsza książka z całego zestawienia, stanowi ona zbiór opowiadań tak właściwie o niczym - według okładki miały być to opowieści o miłości, samotności oraz ich różnych obliczach. Nudne, niekiedy wręcz odrzucające tematy sprawiły, że nieprędko będę miała ochotę na kolejną książkę Murakamiego.
Ocena: 3/10

Lato koloru wiśni - Karina Bartsch
Powieść typu New Adult ze świetnie wykreowanymi bohaterami, których łączą nieznane czytelnikowi związki. Dość przewidywalna, co jednak nie przeszkadza w pozytywnym odbiorze książki. Autorka pozostawia na końcu tomu "otwarte drzwi", zachęcając do sięgnięcia po kolejną część, co niebawem uczynię!
Ocena: 8/10

Niezbędnik obserwatorów gwiazd - Matthew Quick
Ciężko nazwać tę powieść rozczarowaniem, ale spodziewałam się jednak czegoś lepszego. Nie polubiłam się z postaciami, z motywami ich zachowań. Bohaterowie w moim odczuciu byli nierealni. Niedługo pojawi się obszerniejsza recenzja tej książki.
Ocena: 6/10

Jesienny październik spędzimy pewnie z kubkiem herbaty pod kocem i dobrymi książkami. Jak u Was wypadł wrzesień pod względem przeczytanych książek? Koniecznie dajcie znać :)

Podobne posty:

4 komentarze

  1. Miło mi słyszeć, że książka "INTYMNIE. Rozmowy nie tylko o miłości" wypadła dobrze ponieważ i na mnie ona czeka :) Czekam z zaciekawieniem na recenzję "Dziesięć płytkich oddechów". Pozdrawiam Panie :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja również podobnie oceniłam "Niezbędnik obserwatorów gwiazd", myślałam że tylko ja się na niej trochę zawiodłam. Ja swoją przygodę z Murakamim zaczęłam od "Norwegian Wood" i już po przeczytaniu wiedziałam, że niestety po więcej nie sięgnę. Styl pisania kompletnie nie dla mnie.

    Pozdrawiam,
    Book Prisoner! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja właśnie mam w planach jeszcze "Norwegian Wood", żeby się upewnić co do autora i teraz mnie trochę zaniepokoiłaś :D Ale spróbuję, mimo wszystko, każdemu warto dać drugą szansę ;) I.

      Usuń
  3. Zaczytanego października dziewczyny :)

    OdpowiedzUsuń

Subscribe