Podsumowanie 2016 roku

1/04/2017



Dzisiaj przychodzimy do Was z podsumowaniem minionego roku. Był to czas niezwykły i pełen nowych doświadczeń, a wszystko to za sprawą Instagrama i bloga. Na początku marca zdecydowałyśmy się na złożenie bookstagrama, co okazało się strzałem w dziesiątkę. Poznałyśmy świetne osoby, które tak jak my kochają książki. Kolejnym krokiem było założenie bloga, po to by dzielić się z Wami naszymi opiniami na temat książek...

Ewelina:

Na wstępie chciałabym podziękować wszystkim Czytelnikom i osobom z grona obserwujących nas na Instagramie!
Jeśli miałabym krótko podsumować rok 2016, to z pewnością powiedziałabym, że był to rok dobry, lepszy od swego poprzednika. Rozwinęłam skrzydła, bardziej się starałam i myślę, że zrobiłam dużo dobrych rzeczy dla siebie, ale nie o tym tutaj.
Pisząc tego posta chcę podsumować swój rok przede wszystkim pod względem naszej książkowej działalności w Internecie.
Było warto. Od samego początku prowadzenie bookstragrama sprawiało mi wiele radości. Dzięki temu odkryłam swoją nową, całkiem świeżą i dopiero co początkującą pasję - fotografię. Pokochałam robienie zdjęć. Co ważniejsze - zaczęłam czytać więcej książek. Od zawsze lubiłam to robić, ale często przechodziłam niewzruszona obok ciekawych pozycji, wybierałam film zamiast książki, albo zwyczajnie brakowało mi czasu na to, by usiąść i oddać się lekturze. W tym roku przeczytałam około 50 pozycji, co uważam za dobry wynik. Nie jestem w stanie dokładnie określić tej liczby, ponieważ sumienne prowadzenie konta na LC nie jest moją mocną stroną.
Mówiąc o ubiegłym roku nie sposób nie wspomnieć o pierwszych propozycjach współpracy, które wzbudziły w nas duży entuzjazm i stały się niejakim ukoronowaniem naszej działalności. Każdy książkoholik uwielbia dostawać książki, co, sądzę, nie podlega żadnej dyskusji.

Podsumowując, chciałabym przedstawiać Wam 3 najlepsze wg mnie książki, jakie przeczytałam w 2016 roku:
1. Bez mojej zgody Jodi Picoult - wzruszająca, dojrzała i piękna.
2. Dziewczyny z Powstania Anna Herbich - historie odważnych kobiet, które zmierzyły się z wojenną rzeczywistością. Wiele wzruszeń, obrazy tak realne, że aż bolesne. Jestem pełna podziwu i chylę czoła wszystkim Dziewczynom.
3. Love, Rosie Cecelia Ahern - czytając tę książkę przepadłam. Zauroczyła mnie totalnie, co powtarzam gdzie tylko mogę. Wywołuje we mnie pozytywne uczucia, a co najważniejsza porusza, skłania do refleksji.

Ilona:

Założeniem naszego bookstagrama początkowo było przede wszystkim wymienianie opinii o książkach z innymi użytkownikami Instagrama oraz dowiadywanie się o innych ciekawych książkach. W rzeczywistości otrzymałyśmy znacznie więcej! Po pierwsze, poznałyśmy wspaniałych ludzi, których pasją, tak samo jak naszą, są książki. Wspaniale jest mieć z kim dzielić swoje zamiłowania :) Po drugie, moja biblioteczka znacznie się rozrosła i dosłownie nie mam już gdzie ustawiać książek, a mimo to wciąż kupuję nowe. Po trzecie, bardziej otworzyłam się na punkt widzenia innych, a to za sprawą prowadzenia Instagrama w 2 osoby i za sprawą różnorakich opinii na temat tej samej książki.

W 2016r. zdecydowałam się na sumienne prowadzenie profilu na LubimyCzytać oraz GoodReads, zachęcam do dodania mnie do znajomych! Odkryłam również ciekawe blogi recenzenckie, mam swoich ulubieńców zarówno tutaj, jak i na Instagramie.

Moje książkowe TOP 3 ubiegłego roku wygląda następująco:
1. Tomek Beksiński. Portret Prawdziwy Wiesław Weiss
2. Uparte Serce Kalina Błażejowska
3. Zima koloru turkusu Carina Bartsch

Na 2017r. planuję przeczytać jeszcze więcej i będę się starać lepiej dobierać książki do czytania, bo w tym roku spotkało mnie sporo rozczarowań.



Wszystkim czytelnikom życzymy udanego 2017 roku! Uczyńcie go jak najlepszym :)

Ewelina & Ilona

Podobne posty:

3 komentarze

  1. Ewelino i Ilono, Ilono i Ewelino życzę by 2017 rok był dla Was jeszcze bardziej owocny :) Byście trafiały na same dobre książki, poznały jeszcze więcej cudownych osób i spełniały swoje nie tylko czytelnicze marzenia ;)
    Pozdrawiam serdecznie :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja również życzę udanego roku, nie tylko czytelniczego :) :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie przeczytałam żadnej z polecanych przez Was książek. Pora to zmienić :) Zaczytanego 2017 roku! Cieszę się, że Was poznałam <3

    OdpowiedzUsuń

Subscribe