Zakazane życzenie - Jessica Khoury [PRZEDPREMIEROWO]

2/28/2017 Ew&Lon overReading 15 Comments


Nie tylko mężczyźni są wzrokowcami, mole książkowe, także płci pięknej, również. Kiedy w nasze ręce trafia książka z piękną okładką, wariujemy i piejemy z zachwytu. Mamy duże oczekiwania co do treści i marzenie, że zostaniemy oczarowani równie mocno, co w momencie zobaczenia oprawy.

Zakazane życzenie zachwyca od pierwszego spojrzenia. Szata graficzna cieszy oko i wiernie oddaje magię, której pełno w środku. Zarówno okładka, jak i treść, idą ze sobą w parze, dostarczając czytelnikowi wiele pozytywnych wrażeń. Nie ma zatem obaw, że skusimy się na pięknie wyglądającą książkę, a w zamian dostaniemy nudną, czy przeciętną opowiastkę. 

To opowieść, której początku można dopatrywać się w historii z Księgi tysiąca i jednej nocy. Opowiada bowiem o Aladynie znanym nam od dziecka oraz tajemniczej lampie z dżinem. Khoury kreśli lubianą przez wielu baśń na nowo, dając tym samym okazję do tego, by po raz kolejny zanurzyć się w bajkowej opowieści pełnej magii i choć przez chwilę poczuć się znowu dzieckiem. 

Narracja przekazana jest w ręce dżina - Zahry, to ona prowadzi nas przez całą historię. Często zwraca się bezpośrednio do Habibo, swojej dawnej przyjaciółki, która dzierżyła lampę, co skłania do snucia teorii, że cała opowieść jest niejako hołdem złożonym na jej ręce. Ja owe zwroty odbierałam właśnie w ten sposób, a zakończenie opowieści było dla mnie dowodem potwierdzającym moje wyobrażenie. 

Głównym bohaterem, obok wspomnianego dżina, jest Aladyn - syn rewolucjonistów walczących w dobrej sprawie, którzy stracili życie. Ich śmierć stała się dla młodego złodziejaszka powodem, dla którego ostatecznie znienawidził rządzących, a chęć zemsty tym, czego najbardziej pragnie. Kiedy odnajduje dżina i zostaje lampodierżcą, pomszczenie rodziców wydaje się być na wyciągnięcie ręki. Ma trzy życzenia do wykorzystania. Jak się zachowa? Jakie żądania wypowie wobec Zahry? 

Zakazane życzenie to opowieść, która pozwoli nam poczuć smak dzieciństwa. Pełna magii, akcji, przedstawiająca walkę dobra ze złem. Ukazująca piękno przyjaźni i miłości, jaka może się zrodzić. Dająca nadzieję na to, że nie istnieją rzeczy niemożliwe, a szczere uczucia są czymś, co może przenosić góry. Poświęcenia zaś sprawia, że stajemy się lepsi i zostajemy nagradzani. Co więcej, zawsze mamy możliwość, żeby zacząć na nowo, odkupić winy, sprawić by świat był lepszy. 

Czytałam tę książkę z wielką przyjemnością. Barwny i plastyczny język, magiczna aura i wspaniali bohaterowie sprawili, że poznawanie na nowo opowiedzianej historii Aladyna było miłym doświadczeniem. 

Za możliwość przeczytania książki dziękuje Wydawnictwu SQN. 
Ewelina




15 komentarzy:

  1. Świetna recenzja ♡ Czarujesz słowem Kochana :) I do tego te piękne zdjęcia :) Również jestem zachwycona "Zakazanym życzeniem" cudowna historia ♡ Pozdrawiam, Goszaczyta!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komplementy! Miło mi :) E.

      Usuń
  2. Ta książka jest cudowna <3
    Piękne zdjęcia ;*

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! :*
      Cieszę się, że lektura się podobała. E.

      Usuń
  3. Jeszcze nie czytałam, ale mam zamiar, to już kolejna recenzja tej książki, którą czytam. Jestem bardzo jej ciekawa:)
    Pozdrawiam!
    Osobliwe Delirium

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne zdjecia i w ogóle świetnie napisane! Zgadzam się z każdym słowem! I tak, okładka i wydanie to mistrzostwo! Pozdrawiam www.ebookoholic.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Wszyscy, dosłownie wszyscy zachwycają się tą okładką! Mi się tylko podoba.
    Jeśli chodzi o treść książki, to oczywiście przed premierą jest wielki szał na nią przez co odrobinę mnie nosi, bo kiedy w powieści pojawia się wątek z bajki, którą lubiłam w dzieciństwie, to po prostu nie potrafię po nią nie sięgnąć :/ A przecież obiecałam sobie, że w nowym roku będę oszczędzać!
    Pozdrawiam i zapraszam na moje podsumowanie miesiąca. :)

    czytmogladampisze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze można udać się do biblioteki po egzemplarz, nie trzeba kupować :) Pozdrawiam, E.

      Usuń
  6. Coraz bardziej zaczynam się przekonywać do tej książki, chętnie poznałabym zawartą w niej historię. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Na razie nie mam w planach tej książki ;) ale recenzja zachęca ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jestem strasznie jej ciekawa! Już na instagramie widziałam ją i się zakochałam w okładce! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okładka magiczna, do tego wnętrze również. Idealna pozycja, kiedy szuka się czegoś lekkiego i baśniowego :) E.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...